Stațiile de autobuz au devenit un element indispensabil al oricărui oraș. Este un loc în care oamenii se pot adăposti în caz de vreme rea și pot aștepta liniștiți transportul. Stațiile de autobuz datează din secolul al XVIII-lea, când erau doar un stâlp care anunța sosirea traficului. Mai târziu, a început să se schimbe și a fost construit un adăpost împotriva precipitațiilor și a căldurii. Stația de autobuz avea o structură simplă, cu un acoperiș în spate și pe laterale și scaune unde oamenii puteau aștepta sosirea autobuzului. De obicei, astfel de opriri erau realizate din metal, beton sau cărămidă. Opririle metalice din Moldova abia încep să se transforme.
În anii 1970, stațiile de autobuz au fost folosite ca spații publicitare. În Anglia, Adshel, de exemplu, a fost de acord să instaleze gratuit stații de autobuz în schimbul publicității pe acestea.
Un exemplu izbitor de opriri neobișnuite au fost structurile sovietice. Iată cum multe stații de autobuz au devenit patrimoniul orașelor. Acestea se caracterizează prin formele lor neobișnuite. Este foarte des întâlnit să vedem stopuri realizate în stilul unui mozaic. În perioada sovietică, oamenii obișnuiau să ia autobuze și alte mijloace de transport în comun. Autoritățile au decis să înveselească timpul de așteptare prin decorarea tuturor stațiilor de autobuz plictisitoare cu un design neobișnuit. Au folosit beton și piatră, ceea ce face ca structurile să arate masiv și atrăgător. Locația a jucat, de asemenea, un rol important în proiectarea stațiilor de autobuz. Cultura și trăsăturile distinctive ale orașului au lăsat o amprentă asupra aspectului stației de autobuz. Acesta este motivul pentru care opririle au combinat steaguri de țară, steme și chiar basoreliefuri de povești populare în ele însele. Astăzi putem vedea că stațiile sunt în curs de demolare și înlocuite cu altele mai moderne.
Stațiile de autobuz moderne servesc nu numai ca zonă de așteptare pentru transport, ci și ca zonă de odihnă, adăpost împotriva ploii și a soarelui și chiar ca diseminator de informații. Materialele de construcție s-au schimbat și ele. Structurile voluminoase din piatră au fost înlocuite de opriri transparente, discrete. Metalul și sticla au înlocuit betonul. Sticla convențională a fost înlocuită cu policarbonatul monolit, care este rezistent la impact și la impact mecanic sau la condițiile meteorologice externe.
Stopurile metalice sunt mai fiabile și mai plăcute din punct de vedere estetic. Dacă metalul este întreținut în mod corespunzător, acesta va dura mai mult. În lumea de astăzi, se pune accent pe un consum ecologic, motiv pentru care apar opriri cu panouri solare. Acest lucru înseamnă că stațiile de autobuz nu consumă energie, ci o produc ele însele. Acest lucru înseamnă că multe stații de autobuz moderne pot fi echipate cu panouri electronice de informare.
În Beijing, pe de altă parte, stațiile de autobuz acționează ca un purificator de aer, curățând până la 40% din aerul în care așteaptă oamenii.
Compania Fierar se ocupă de mult timp cu fabricarea și instalarea de stopuri metalice în Chișinău. Ne ocupăm de opriri din faza de proiectare până la instalarea completă.